تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد

تماس فوری و دریافت مشاوره رایگان
۰۹۱۲۰۳۰۷۲۳۰

۰۲۱۸۸۷۱۵۵۶۸
آخرین مهلت اظهارنامه های حقوقی تا ۳۱ تیر ماه

اظهارنامه چیست؟

اظهارنامه عملکرد شرکت ها عموما کاری ست سخت که حسابداران معمولی و عمومی اکثرا از انجام آن به دلیل نداشتن سابقه کافی عاجز هستند. 

اظهار نامه عملکرد در واقع گزارش عملیات ها یا رویداد های مالی اشخاص حقیقی یا حقوقی است که در بازه های زمانی مشخص تهیه و برای تعیین میزان مالیات به سازمان امور مالیاتی ارسال میشود . این بازه زمانی بستگی به سال مالی و مالیاتی شرکت ها داشته و حداکثر تا سه ماه از سررسید سال مال آن باید ارسال گردد .

اظهارنامه عملکرد چیست؟

اظهارنامه عملکرد نوعی اظهارنامه مالیاتی است که اشخاص حقیقی یا حقوقی بعد از ان که کلیه مبالغ سود و زیان خود را در معاملات و رویداد های مالی خود یا شرکتشان را محاسبه کردند، باید ۲۵ درصد میزان سود دوره مالی خود را مطابق با اظهارنامه عملکرد مالیات بپردازند. در واقع منظور از عملکرد نتیجه فعالیت های تجاری است که در یک دوره مالی رخ می دهد.

تعریف جامع تر در مورد اظهارنامه عملکرد در واقع بیان کننده اظهار درامد ها، هزینه ها ، دارایی ها، بدهی ها، سرمایه ها، معافیت ها، درامدهای مشمول مالیات، بخشودگی های مالیاتی و سایر اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی و محل زندگی و شرکت آنها، است .

مهلت تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه عملکرد عموما تا پایان خرداد هر سال است.

برخی از خدمات ما در آرتا ارقام

جهت تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد در سال ۱۴۰۲ با ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۲۱۸۸۷۱۵۵۶۸

مشاوره: ۰۹۱۲۰۳۰۷۲۳۰

مدارک لازم برای تنظیم و ارسال اظهارنامه عملکرد

صورت ترازنامه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی گروه اول . مشاغل گروه اول به مشاغلی گفته میشود که مبلغ فروش و خرید کالا در سال قبل آنها بیش از سی میلیارد ریال باشد و یا اینکه ده برابر درامد مجموع مالیاتی که موظف به پرداخت ان هستند هم بیش از سی میلیارد ریال شود به غیر از این دو دسته افرادی که کارت بازرگانی دارند و در امر صادرات و واردات هستند ، صاحبان کارخانه ها و معادن و هتل ها و بیمارستان ها و زایشگاهها ، صرافی ها و فروشگاههای زنجیره ای و کلینیک های تخصصی همگی جزو مشاغل گروه اول بوده که باید صورت ترازنامه داشته باشند .

  • دومین مدرکی که برای ارسال اظهارنامه عملکرد لازم است صورت سود وزیان می باشد و مبلغ نهایی درامد و فروش های داخلی و خارجی را هم باید ارائه دهند
  • این افراد باید صورت گردش مالی کالاها و مواد اولیه خود را هم ارائه نمایند که اظهارنامه انها پذیرفته شود.
  • صورت بهای تمام شده کالاها و خدمات ارائه شده در مورد شرکت های تولیدی و خدماتی
  • شرکت های پیمانکاری هم باید در زمان ارائه اظهارنامه عملکرد صورت قرارداد های خود را به همراه بهای تمام شده پروژه ارائه دهند .
  • تمامی مشمولین این امر شماره ثبت پلمپ دفاتر قانونی خود را هم باید ارائه دهند .
  • مالیات هایی که تحت عناوین مختلف در طول سال پرداخت کرده اند را هم باید اعلام کنند . این مالیات ها می تواند اعم از مالیات تکلیفی ، ارزش افزوده یا غیره باشد.
  • اطلاعات مربوط به محل کسب و آدرس کامل آن ارائه گردد .
۸۲ / ۱۰۰