مشاوره مالیاتی در تهران

مشاوره مالیاتی در تهران

همه صاحبان کسب و کار بدون شک با چالشی به نام مالیات روبرو هستند. بخشی از بودجه کشور از طریق مالیات تامین می‌شود و عدم پرداخت به موقع آن منجر به جرایم سنگینی خواهد شد. یک مشاوره مالیاتی صحیح می‌تواند از بروز این جرایم جلوگیری کند.

بسیاری از سازمان ها و صاحبان کسب و گار به دلیل عدم آگاهی از قوانین مالیاتی دچار جریمه های سنگین شده و بعضی دیگر اطلاعاتی درباره ی ساز و کار های مالیاتی ندارند. دنیای مالیات بسیار گسترده و پیچیده و مالیات امری تخصصی است و امکان ندارد فردی با یاد گرفتن چند ماده از قانون، بتواند کسب و کار را از مشکلات مالیاتی برهاند. بنا بر این بهتر است از مشاوره های مالیاتی افراد متخصص در این زمینه بهره گرفت.

مشاور مالیاتی کیست؟

مشاور امور مالیاتی فردی است که در زمینه امور مالی و حسابداری و به طور مشخص مالیاتی آموزش دیده و شناخت بالایی از قوانین مالیاتی دارد. مشاور مالیاتی عموما به عنوان حسابدار مالیاتی و یا نماینده مالیاتی ثبت شده که در امور قانونی مالیات و برنامه ریزی و مشاروه ی مالیاتی خبره است و به افراد و شرکت ها مشاوره می دهد. اگر به مشاورین مالیاتی حق وکالت سازمان نیز داده شود، وی به عنوان وکیل مالیاتی شناخته می‌شود. در ادامه به این مورد می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر  بخشودگی مالیاتی چیست؟ موارد آن چیست؟ | شرایط بخشودگی مالیاتی

انواع مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی وکالتی

وکیل مالیاتی با شناخت کافی از قوانین و تبصره‌ها، می تواند به سازمان‌ها و صاحبان کسب و کار کمک کند که تا در چارچوب قوانین مالیات کمتری پرداخت کند. کاهش دادن هزینه های مالیاتی به دو روش انجام می گیرد، دادرسی مالیاتی و پشتیبانی مالیاتی. وکیل مالیاتی یا مشاور مالیاتی وکالتی، پرونده مالیاتی اشخاص یا سازمان‌ها را در هیات های مالیاتی دنبال میکند و سعی در رفع مشکلات مالیاتی سازمان دارد.

مشاوره مالیاتی املاک

بخش املاک یکی از حوزه های گسترده و پیچیده ی مالیاتی است که برای رفع  مشکلات مالیاتی آن نیاز به دانشی عمیق از قوانین مالیاتی و ملکی و هم چنین قوانین حقوقی است. دسته های مختلفی در این حوزه مشمول مالیات بر املاک می شوند، مثل مالیات بر اجاره و مالیت نقل و انتقال ملک. بهتر است برای رفع مشکلات مالیاتی در حوزه ملک از مشاورین معتبر و کاربلد استفاده کنید.

مشاوره مالیاتی مدیریت

یکی از مهمترین خدماتی که در مورد مشاوره برای سازمانها و کسب و کارهای مختلف ارائه میشود ارائه گزارش های مالیاتی به مدیران مجموعه است.

مشاوره مالیاتی اصناف

میزان مالیات پرداختی برای هر صنف و کسب وکاری بر اساس معیارهای محتلفی تعیین میشود و در صورتی که مشاور مالیاتی تجربه کافی نداشته باشد ممکن است نتواند به درستی به شما کمک برساند. مشاوره مالیاتی در خوزه اصناف به شما کمک میکند تا به صورت تخصصی در مورد میزان مالیات کسب و کار و صنف خود مشورت دریافت کنید و با راهکار های عملی هر چه بهتر امور مالیاتی خود را انجام دهید.

مشاوره مالیات حقوق

مالیات حقوق مالیاتی است که صاحب کسب و کار موظف است پیش از پرداخت حقوق و دستمزد افراد مجموعه خود آن را کسر کرده و آن را به حساب وزارت اقتصاد واریز نماید. در صورتی که مدیر سازمان یا صاحب کسب و کار در زمان مقرر لیست را ارائه ندهد ۲% هزینه اضافی به عنوان جریمه به او تعلق میگیرد.

مطالعه بیشتر  همه چیز درباره مالیات طلافروشی

مشاوره مالیاتی برای معافیت مالیات حقوق

اگر میخواهید از پرداخت مالیات حقوق معاف شوید بهتر است از یک مشاور مالیاتی کمک بگیرید .مشاور با آگاهی از جدیدترین قوانین مالیاتی برای معافیت مالیات حقوق در شرایط مختلف استفاده میکنند و تلاش میکنند تا حد امکان میزان مالیات حقوق را به کمترین میزان کاهش دهند.

خدمات مشاوره مالیاتی برای بدهکاران مالیاتی

اگر بدهکاری مالیاتی دارید و مشکلاتی برای کسب و کار شما ایجاد شده است از مشاوره مالیاتی استفاده کنید. مشاوران مالیاتی از راهکارهایی ویژه برای کاهش میزان بدهی مالیاتی  استفاده میکنند.

ویژگی‌های یک مشاور مالیاتی خوب

  • آگاهی کامل از قوانین مالیاتی و تمامی ماده‌ها و تبصره‌های موجود: این مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور مالیاتی متخصص است. یک مشاور با اشراف کامل بر قوانین می‌تواند موکل خود را در حل مشکلات مالیاتی یاری داده و از جریمه‌های احتمالی جلوگیری کند.
  • داشتن تجربه کاری و سابقه: تجربه کاری یک مشاور مالیاتی تاثیر مستقیمی در نتیجه مشاوره مالیاتی او دارد. هرچقدر تجربه مشاوری که انتخاب می‌کنید بالاتر باشد،نشان دهنده این است که او با پرونده‌های بیشتری سروکار داشته و ساز و کار را به خوبی می‌شناسد و  با کمک تجربه خود، می‌تواند راهکارهای کاربردی بسیاری را پیشنهاد دهد.
  • داشتن تخصص و توانایی بالا در تنظیم و نوشتن لوایح قانونی: یک مشاور مالیاتی خوب باید تخصص و توانایی بالایی در تنظیم و نوشتن اظهارنامه‌ها و لوایح مالیاتی داشته باشد. اگر اظهارنامه‌ها و لایحه‌ها به درستی نوشته شوند، احتمال بروز مشکل و اعمال جریمه‌های سنگین کاهش می‌یابد
  • رشته تحصیلی مرتبط و مدارک: یک مشاور برجسته مالیاتی باید علاوه بر داشتن تجربه دارای تحصیلات آکادمیک در رشته‌های مالی و حسابداری بوده و همچنین در حوزه علوم حسابداری دارای تخصص باشد. تا بتواند مشکلات مالیاتی و مغایرت‌های احتمالی موجود را رفع را رفع و رجوع کند.
مطالعه بیشتر  مقدار عیدی و سنوات سال 1401 {جدول عیدی 1401 کارگران}

وظیفه مشاور مالیاتی چیست؟

  • مشاور مالیاتی وظیفه دارد که همه کارمندان و مدیران مالی را در جریان تمامی قوانین، تبصره‌ها و لوایح مالیاتی و آخرین تغییرات این قوانین، قرار دهد.
  •  با تنظیم دقیق و درست اظهار نامه‌ها و لوایح مالیاتی و یا نظارت مستقیم و دقیق بر نگارش آنها، از ایراد جرائم مالیاتی سنگین جلوگیری کند.
  • در صور ایراد جرائم مالیاتی باید با استفاده از آگاهی و تجربه خود بتواند راه حل‌های مفیدی برای رفع یا پرداخت آنها ارائه کند.

مشاوره مالیاتی در چه مواردی ضروری است؟

  • مالیات بر ارث کلیه اموال منقول و غیر منقول افراد متوفی
  • امور مالیاتی کلیه مشاغل و کسب و کارها و حوزه های مختلف اقتصادی
  • مالیات بر کلیه تراکنش‌های بانکی و پرداخت‌های اینترنتی و دستگاه‌های کارتخوان
  • مالیات بر نقل و انتقال املاک و مستغلات از جمله فروش یا اجاره

استفاده از مشاوره مالیاتی تنها راهی است که می‌تواند کسب‌ و کار شما را از پرداخت جرائم مالیاتی بیهوده نجات دهد. با بهره‌مندی از مشاوران مالیاتی آرتا ارقام، اسناد، قراردادها و صورت‌های مالیاتی کسب‌ و کار شما به بهترین شکل ممکن بسته‌ شده و از ایراد جریمه برای شما جلوگیری می‌شود. همچنین از معافیت‌های مالیاتی و یا تخفیف‌هایی که دولت به‌ واسطه شرایط مختلف وضع کرده است آگاه می‌شوید و از آن‌ها در زمان درست خود استفاده خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره مالیاتی در تهران با ما تماس بگیرید
۷۹ / ۱۰۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *