ارسال لیست بیمه 1402

ارسال لیست بیمه ۱۴۰۲

مهلت بارگذاری و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ و پرداخت حق بیمه کارگران و کارمندان، توسط کارفرمایان، حداکثر تا پایان آخرین روز ماه بعد بوده و ارسال لیست بیمه در سامانه بارگذاری اینترنتی لیست بیمه، از طریق بخش عملیات لیست بیمه و گزینه بارگذاری لیست بیمه امکان پذیر است. نرم افزار ارسال لیست بیمه نیز، قابل دانلود و نصب در نسخه سیستم عامل ویندوز می باشد.

در سال های اخیر، سازمان بیمه تامین اجتماعی، جهت ارائه خدمات غیر حضوری، به کارفرمایان، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه و نرم افزار های مختلفی کرده است. یکی از امکاناتی که توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی، به کارفرمایان ارائه شده است، ارسال لیست بیمه به صورت اینترنتی، می باشد.

سوابق بیمه ای کارمندان و کارگران، باید توسط کارفرمایان، در لیست بیمه، به سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور، ارسال گردد. به همین دلیل، با هدف تسهیل و تسریع ارسال لیست بیمه، سازمان بیمه تامین اجتماعی، سامانه بارگذاری اینترنتی لیست بیمه و نرم افزار ارسال لیست بیمه را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

با توجه به اهمیت ارسال لیست بیمه، برای کارفرمایان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، در ادامه، در رابطه با ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲، از طریق نرم افزار ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی و نحوه ارسال در سامانه آن و همچنین، مهلت بارگذاری لیست بیمه، مطالبی آورده شده است.

 

سامانه بارگذاری اینترنتی لیست بیمه، به نشانی اینترنتی es.tamin.ir، به منظور ارائه خدمات، جهت ثبت و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲، توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی، طراحی و راه اندازی شده است. در حال حاضر، در سامانه اینترنتی ارسال لیست بیمه یا همان سامانه یکپارچه تامین اجتماعی، خدماتی کارا ارائه شده که در ادامه، در رابطه با نحوه بارگذاری لیست بیمه در سامانه بارگذاری اینترنتی لیست بیمه​ تامین اجتماعی، توضیحات لازم، آورده شده است.

برای ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی، ابتدا، وارد سامانه بارگذاری اینترنتی لیست بیمه، به نشانی اینترنتی es.tamin.ir، شوید. سپس، گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.

مطالعه بیشتر  ثبت رویدادهای مالی در دفتر روزنامه

آموزش ارسال لیست بیمه تصویری

ابتدا باید وارد لینک بالا در سامانه تامین اجتماعی شوید

از بخش کارفرمایان، قسمت خدمات کارفرمایان و سپس، گزینه در خواست استفاده از خدمات غیر حضوری را انتخاب کنید.

ارسال لیست بیمه 1402 آموزش تصویری

 

در این مرحله، می بایست بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک نمایید.

درمرحله بعد، شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیک خود را در کادر های مربوطه وارد نموده و سپس، گزینه ارسال پیامک اعتبار سنجی را انتخاب نمایید.

در نهایت، به این صورت، ثبت درخواست جهت استفاده خدمات غیر حضوری بیمه تامین اجتماعی، تایید می گردد.

 

در این قسمت، می بایست ابتدا، از بخش کارفرمایان، قسمت لیست حق بیمه و سپس، گزینه ارسال لیست حق بیمه را انتخاب کنید.

در این مرحله، می بایست بر روی گزینه ایجاد لیست حق بیمه جدید آنلاین کلیک نمایید.

سپس اطلاعات مرتبط با کارگاه را وارد نموده و سپس، گزینه جستجو را انتخاب نمایید.

در نهایت، با طی نمودن مراحل ثبت لیست بیمه، از طریق سایت es.tamin.ir، ارسال لیست بیمه صورت می گیرد.

 

همچنین، افرادی که قصد استفاده از خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق ورود به پرتال سازمان تامین اجتماعی، به نشانی portal.tamin.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

ر صورتی که قصد دارید، از خدمات نرم افزار ارسال لیست بیمه استفاده کنید، می توانید به راحتی، پس از دانلود نرم افزار ارسال لیست بیمه، اقدام به نصب نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی کنید، برای این کار، می بایست تمامی فایل های فشرده دانلود شده را در یک پوشه جدا، قرار دهید و اقدام به باز کردن آن ها کنید. سپس، از طریق فایل Setup، برنامه ارسال لیست بیمه را بر روی ویندوز خودتان، نصب نمایید.

مطالعه بیشتر  چرا باید مشاوره مالیاتی بگیریم

پس از نصب برنامه ارسال لیست بیمه، می توانید از طریق آیکون برنامه، به این نرم افزار وارد شوید. در نظر داشته باشید، که معمولا آیکون برنامه پس از نصب در صفحه اصلی سیستم، قرار داده می شود و می توانید از طریق آن، به صفحه اصلی برنامه وارد شوید. برای ورود به نرم افزار ارسال لیست بیمه، می توانید طبق مراحل زیر، پیش بروید.

ابتدا، برنامه را بر روی سیستم عامل ویندوز خود نصب کنید. تمامی مراحل نصب را به صورت تک به تک، انجام دهید. پس از نصب برنامه، آیکون برنامه لیست دیسک بر روی صفحه ابتدایی ویندوز، نشان داده می شود. در صورتی که قصد ورود به برنامه را دارید، بر روی آیکون برنامه کلیک کنید.

 

70 / 100

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *