چرا باید مشاوره مالیاتی بگیریم

چرا باید مشاوره مالیاتی بگیریم

اصلا چرا باید مشاوره مالیاتی بگیریم؟

مالیات و بیمه دو رکن اساسی هر کسب و کاری هستند که مدیران بسیاری از شرکت‌ها را وارد به استفاده از خدمات وکیل بیمه و یا وکیل مالیاتی می‌کنند. قوانین و مقررات پیچیده و فرآیندهای طولانی اداری زیاد و زمان بر باعث شده است که افراد و شرکت‌ها با مشکلات کوچک و بزرگی در چنین زمینه‌هایی روبه‌رو شوند.

بسیاری از شرکت‌ها به دلیل عدم آگاهی درست از قوانین دچار جریمه‌های سنگین مالیاتی شده و بعضی دیگر نیز هنوز در ابتدای راه خود هستند و اطلاعاتی درباره سازوکارهای مالیاتی ندارند. مالیات و دنیای آن بسیار گسترده و پیچیده است و امکان ندارد تنها یاد گرفتن چند ماده از قانون، فرد و یا کسب و کار را از مشکلات مالیاتی برهاند.

بنابراین بهتر است از مشاوره‌های مالیاتی افراد متخصص در این زمینه بهره گرفت.

 

انواع مشاوره مالیاتی

  • مشاور مقطعی
  • مشاور همیار
  • مشاور موردی
  • مشاوره مالیاتی اختصاصی مدیریت

در این قسمت شما می‌توانید انواع روش‌هایی که برای مشاوره دادن در زمینه امور مالیاتی و اظهارنامه مالیاتی داده می‌شود را مطالعه کنید. مراکز مختلفی در سطح کشور آماده خدمات رسانی در این زمینه هستند اما بهتر است مرکزی را برای این کار انتخاب کنید که مطمئن‌تر و قابل اعتماد‌تر باشد. شرکت آرتا ارقام رابین با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان در این زمینه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر  شرکت حسابداری در یوسف آباد تهران

خدمات مشاوره مالیاتی برای بدهکاران مالیاتی

اگر بدهکاری مالیاتی دارید و مشکلاتی برای کسب و کار شما ایجاد شده، شرکت حسابداری آرتا ارقام رابین برای شما خدمات مشاوره مالیاتی رایگان ارائه می‌دهد.

کارشناسان مالیاتی ما از راهکارهایی ویژه برای کاهش میزان بدهی مالیاتی شما استفاده می‌کنند و سعی در به حداقل رساندن بدهی مالیاتی شما دارند.

وظایف مشاوران مالیاتی

وظایف متفاوتی برای مشاور مالیاتی وجود دارد که بر اساس کوچک یا بزرگ بودن سازمان، نقش های وی نیز قابل تغییر است. در زیر برخی از نقش ها و وظایف مشاورین مالیاتی مورد بررسی قرار گرفته است.

مشاوره کسب سود بیشتر

اگر مشاور مالی فردی موفق، با تجربه و متخصص باشد می تواند در باره ی راه کار های سود رساندن به شرکت به مدیران ارشد شرکت مشورت بدهد.

یافتن استراتژی صحیح

پیدا کردن یک مسیر درست برای حل کردن امور مالیاتی شرکت از وظایف مشاور مالیاتی است.

تنظیم گزارش مالی

از نظر حقوقی مشاور مالیاتی وظیفه دارد به تهیه کردن و تنظیم صورت‌ها و گزارش‌های مالی بپردازد که این صورت‌ها و گزارش‌های مالی، در واقع به مدیران ارشد شرکت و هم چنین به مراکز قانونی ارائه می‌شوند.

نظارت بر امور مالی

یکی دیگر از وظایف مشاور در امور مالیاتی این است که بر مسائل مالی شرکت نظارت داشته باشد و از قانونی بودن تمامی آن‌ها اطمینان حاصل کند. کوتاهی در انجام این مسئولیت به هیچ طریقی قابل چشم پوشی نیست.

نظارت بر گزارش مالی کارمندان

مشاور مالیاتی یا مالی باید بر تمامی گزارش های مالی که کارمندان وظیفه تهیه و ارائه آن‌ها را دارند، به صورت دقیق نظارت داشته باشد.

مشاوره به مدیران ارشد

همراهی و کمک رساندن به مدیران ارشد شرکت به جهت گرفتن تصمیمات درست نیز از جمله وظایفی است که بر عهده مشاور مالیاتی شرکت است.

تنظیم لوایح مالیاتی

مشاوره تخصصی مالیاتی اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی و تنظیم لوایح مالیاتی و دفاع از حقوق مودیان مالیاتی از دیگر وظایف مشاوره مالی است.

مطالعه بیشتر  مشاوره حسابرسی تلفنی و حضوری

روش ارائه مشاوره مالیاتی

بسته به این که مساله مالیاتی شما چیست و سطح آن در چه حد است، می‌توان از روش‌های متفاوتی از خدمات وکلای خبره و متخصص در امور مالیاتی بهره برد. هر کدام از این روش‌ها می‌توانند هزینه‌های متفاوتی داشته و برای بعضی مسائل کاربرد داشته باشند.

شما می‌توانید بنا بر صلاحدیدتان از انواع مشاوره مالیاتی حضوری، تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره مالیاتی آریاقلم تهران بهره‌مند شوید.

مشاوره مالیاتی حضوری در محل

این روش که در واقع ابتدایی‌ترین روش دریافت مشاوره امور مالیاتی است، معمولا هزینه بیشتری برای افراد و یا شرکت‌ها در پی دارد؛ اما برای رفع و حل پرونده‌های بزرگ مالیاتی و مساله‌های پیچیده، قطعا بهترین و کاراترین روش محسوب می‌شود.

شرکت‌هایی با مشاوران معروف مالی و هم چنین مشاورین زبده مالیاتی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای مشاوره حضوری بهره برد. اما به هر صورت اگر رفع و حل این پرونده مالیاتی می‌تواند از ضرر و زیان مالی بزرگ و قابل توجهی جلو گیری کند، این روش اکیدا توصیه می شود.

تعدادی از شرکت ها تصمیم می گیرند که ازمشورت های یک وکیل مالیاتی به صورت طولانی مدت بهره ببرند. به این شکل که هر زمان نیاز به راهنمایی در این دست مسائل وجود دارد، از خدمات مالیاتی آن‌ها کمک می‌گیرند.

در این روش که بیشتر برای کسب‌وکارهای بزرگ مفید و قابل استفاده است، رابطه طولانی مدتی بر اساس اعتماد بین طرفین رابطه شکل می‌گیرد که هر دو طرف نسبت به هم تعهد بیشتری دارند.

در مشاوره مالیاتی حضوری شما میتوانید تمام سوالات خود را مطرح کنید و از هر نظر برای دریافت راهکارهای مالیاتی توصیه می‌شود.

مشاوره مالیاتی تلفنی

مشاوره تلفنی مالیاتی از جمله امکاناتی است که در حوزه‌های بسیاری می‌تواند به حل کردن مشکلات و مسائل مالیاتی کمک کند. این نوع از مشاوره هزینه نسبتا پایینی دارد که مزیت آن محسوب می‌شود.

مطالعه بیشتر  نکات تاریک بودجه سال 1402

هر چند که نمی توان انتظار حل پرونده‌های سنگین مالیاتی را از این روش داشت، اما به نسبت می‌توان پاسخ سوالات بسیاری را در مورد قوانین و مقررات مالی از طریق تلفن دریافت کرد. در مشاوره مالیاتی تلفنی شما بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های رفت و آمد و در منزل خود می‌توانید در کمال آرامش سوالات مالیاتی خود را مطرح کنید و بهترین و مناسب‌ترین پاسخ را دریافت کنید.

مشاوره مالیاتی آنلاین

دریافت کردن مشاوره امور مالیاتی آنلاین می‌تواند راه حلی بی دردسر و کم هزینه به نسبت مشاوره حضوری برای حل مسائل مالیاتی باشد. این روش از مشاوره که از زوایای بسیاری شبیه به مشاوره تلفنی است، این امکان را فراهم می‌آورد که دسترسی افراد به وکیل مالیاتی بیشتر شود.

استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بر بستر اینترنت مثل تلگرام، واتس اپ، اسکایپ و حتی اپلیکیشن مشاوره کسب و کار باعث راحت شدن دسترسی شرکت‌ها و افراد به مشاوره مالیاتی شده است.

یکی از مهم‌ترین وِیژگی‌ها و مزایای مشاوره امور مالیاتی آنلاین این است که شما در هر جایی از ایران که قرار داشته باشید، با دسترسی به اینترنت می‌توانید از خدمات آنلاین مشاوره مالیاتی در شهرهایی نظیر تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و دیگر شهرها بهره‌مند شوید.

نحوه ارائه مشاوره برای شهرستان‌ها

شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا به صورت مجازی از طریق واتساپ بهترین مشاوره مالیاتی را از مجموعه ما دریافت کنید. در صورتی که برای شما امکان مراجعه حضوری وجود داشته باشد، ما با کمال افتخار پذیرای شما خواهیم بود.

هزینه مشاوره مالیاتی تلفنی ؟

سوالات مالیاتی شما به صورت تلفنی رایگان پاسخ داده می‌شود، ولی برای ارائه راهکارهای عملی مراجعه حضوری توصیه می‌شود.

۶۴ / ۱۰۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *