شرکت حسابداری در یوسف آباد تهران

شرکت حسابداری در یوسف آباد تهران

در زمان‌های گذشته بیشتر افراد و شرکت‌ها ترجیح می‌دادند امور حسابداری را خود، شخصا انجام دهند. حسابداری بدین معنا است که تمام تغییرات ایجاد شده در نقدینگی از جمله محاسبه مالیات، سود و زیان و مخارج و هزینه ها توسط یک شرکت حسابداری در یوسف آباد به اطلاع صاحب کسب و کار رسانده شود. با گسترش فعالیتهای مالی و البته تخصصی شدن آن، بهتر است انجام امورات مالی به یک شرکت حسابداری معتبر سپرده شده تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود. دو روش رایج برای انجام کارها توسط شرکت حسابداری  در زیر ذکر شده است.

روشهای رایج انجام امورات مالی توسط شرکت حسابداری در یوسف آباد

  • برون سپاری:

در این روش انجام کلیه امور حسابداری به شرکتهای معتبر و مربوطه مانند آرتا ارقام سپرده می‌شود.

  • اعزام نیرو:

دومین روش رایج اعزام نیرو است بدین معنا که فردی از سمت شرکت حسابداری در یوسف آباد اعزام شده و در محل کسب و کار مستقر می‌شود.

در ادامه به مزایای هر دو روش خواهیم پرداخت.

مزایای برون سپاری
  1. کاهش هزینه: در این روش به جای پرداخت هزینه استخدام حسابدار و هزینه خدمات حسابداری تنها یک بار برای انجام خدمات، هزینه خواهید کرد
  2. دقت و کنترل بیشتر: با سپردن امورات حسابداری به یک شرکت حسابداری در یوسف آباد از دقت و کنترل بیشتری برخوردار خواهید بود.
مطالعه بیشتر  مالیات بر گردش حساب چیست؟ و نحوه محاسبه مالیات تراکنش بانکی چگونه است؟
مزایای اعزام نیرو
  1. ساعت کار حسابدار به درخواست  صاحب کسب و کار تنظیم می‌شود
  2. حسابدار در مواقع ضروری در شرکت حضور دارد
  3. مدارک حسابداری در دسترس است

انواع حسابرسی

  • حسابرسی صورتهای مالی

معمولا با درخواست صاحب کسب و کار و برای بررسی سود و زیان و همچنین مخارج و هزینه ها تهیه می‌شود.

  • حسابرسی مالیاتی

این نوع از حسابرسی برای بررسی میزان مالیات پرداختی و جلوگیری از جریمه‌های احتمالی تهیه می‌شود. حسابرس مالیاتی باید از قوانین محاسبه و پرداخت مالیات اطلاع کامل داشته باشد. همچنین باید شرکت را از عواقب عدم پرداخت مالیات مطلع کند.

  • حسابرسی عملیاتی

صاحب هر کسب و کار باید از عملکرد سیستم مالی سازمان خود اطلاع داشته باشد. انجام صفر تا صد حسابرسی عملیاتی توسط شرکت حسابداری در یوسف آباد امکانپذیر است.

به جز موارد فوق حسابرسی‌هایی وجود دارد که به آنها حسابرسی موارد خاص گفته می‌شود. مواردی مانند اصلاح حساب یا حسابرسی در زمان ارزش‌گذاری در این دسته قرار می‌گیرند.

به جز خدمات حسابرسی، خدمات دیگری توسط شرکت حسابداری در یوسف آباد انجام می‌گیرد که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

  • مشاوره مالیاتی

دریافت خدمات و مشاوره های مالیاتی از ضروریاتی هستند که هر کسب و کار باید برای فعالیت خود از آن بهره گیرد.

  • تنظیم اظهارنامه مالی

در تمامی رخدادهای مالی پس از اینکه میزان سود و زیان مشخص شد باید اظهارنامه ای تنظیم شود که بر طبق آن ۲۵ درصد سود حاصل به عنوان مالیات پرداخت شود. طبق ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم تمامی کسب و کارها در سال ۱۴۰۲ باید برای اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر اقدام کنند.

  • تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

مصرف کننده برای کالای خریداری شده مالیاتی می پردازد که صاحبان کسب و کار وظیفه دریافت آن و پرداخت آن به سازمان مالیات کشور را دارند. این نوع مالیات همان مالیات بر ارزش افزوده است .سازمان امور مالیاتی کشور هر سال درصدی برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده تعیین می کند که به دو بخش مالیات و عوارض تقسیم شده و هنگام واریز از طرف صاحب کسب و کار به دو حساب جداگانه منتقل می شود. در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، مالیات دریافتی همان اطلاعات فروش و مالیات پرداخت شده شامل خرید می باشد. تمامی موسسات و شرکت ها باید برای تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در موع مقرر اقدام کنند.

  • تنظیم لیست مالیات بر حقوق

همه ی افراد شاغل در یک سازمان که حقوق و مزایا دریافت می کنند بخشی از آن را باید به عنوان مالیات پرداخت کنند. این مبلغ هر سال متفاوت است و طی بخشنامه به کارفرمایان و صاحبان کسب و کار اعلام می‌شود. آنها نیز باید که این مبلغ را از حقوق افراد شاغل کم کرده و به حسابهای مربوطه واریز کنند.

  • مشاوره حسابداری

این نوع از خدمات حسابداری برای سازمان ها کسب‌وکارهایی ارائه می‌شود که دارای واحد حسابداری هستند و تنها برای بهبود عملکرد، نیازمند مشاوره و نظارت هستند.

مطالعه بیشتر  ارسال اظهارنامه و دفترنویسی شرکت ها در تهران

 

75 / 100

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *